Ik verplaats dit draadje hierheen omdat ik geen ideeën meer heb op een ander Ford-forum. Ik zal het hele verhaal vertellen.
Ik heb mijn '92 f350 met de 460 efi (OBD1) niet lang geleden opgehaald van de oprit van een man waar hij stond met een doorgebrande koppakking. Ik heb de koppen eraf gehaald en ze voor de zekerheid naar de garage gestuurd en de koppakking gedaan en al het andere vervangen. Ik heb de bougies, kabels, rotor, waterpomp, thermostaat, vacuümslang, pcv, radiator, slang, brandstofpompen, brandstoffilter, luchtfilter (k&n) vervangen.
Het ding loopt eigenlijk best goed, maar er is zeker een gebrek aan vermogen. Ik merkte dat het behoorlijk rijk rook, wat me ertoe bracht de bougies eruit te halen en ze bevestigden dat hij op alle 8 cilinders rijk loopt. Ik heb ervoor gezorgd de afstand te bevestigen voordat ik ze terug plaatste. Ik weet dat het brandstofverbruik niet goed is bij deze dingen, maar ik haal 6,8 en ik behandel dit ding als geen ander, zonder verandering.
Dus wat ik tot nu toe heb gedaan of gecontroleerd:
MAP-sensor leest de juiste weerstand en Htz
IAC juiste Ohms, hoewel het erg vuil was, dus ik heb het schoongemaakt en teruggeplaatst. Ik zal hieronder een foto toevoegen.
ECT juiste Ohms
02-sensor vervangen
EGR-positiesensor leest ongeveer 1000 ohm af als ik er vacuüm op zet, maar ik kan hem bewegen met vacuüm erop
De computer eruit gehaald, ik zie niets duidelijks. Condensatoren zien er allemaal goed uit, ik controleer zelfs met een blacklight. Er was wat lichte corrosie aan de buitenkant van de behuizing, met een klein beetje dat aan de binnenkant kwam, maar ik zie niets op de printplaat. Zal hieronder ook foto's toevoegen
Ik heb een uitlaatlek op de spruitstukken gevonden, dat gerepareerd en geen verandering.
Ik heb gezocht en gezocht naar een vacuümlek, maar ik kan niets vinden nadat ik het heb laten regenen met carburateurreiniger.
Ik had een check engine light voor een koppelomvormer slipcode
Timing staat op 13
Voor zover ik kan beoordelen is er geen uitlaatbeperking. Zet de rpm op 3000 met een vacuüm meter aangesloten en vacuüm bleef de hele tijd op 18. Dus ik gok dat de kat goed is.
Brandstofdrukmeter is goed, geen brandstof in de vacuümleiding en de brandstofdruk is 30 psi, springt naar 40 psi met een ruk aan het gaspedaal.
Ik heb de injectoren gereviseerd en voor de zekerheid laten testen toen ik hem voor het eerst kreeg.
Ik weet zeker dat ik dingen vergeet, maar de rijke geur elke keer als ik langs mijn truck loop, maakt me gek en ik wil dit echt uitzoeken.
Ik heb mijn '92 f350 met de 460 efi (OBD1) niet lang geleden opgehaald van de oprit van een man waar hij stond met een doorgebrande koppakking. Ik heb de koppen eraf gehaald en ze voor de zekerheid naar de garage gestuurd en de koppakking gedaan en al het andere vervangen. Ik heb de bougies, kabels, rotor, waterpomp, thermostaat, vacuümslang, pcv, radiator, slang, brandstofpompen, brandstoffilter, luchtfilter (k&n) vervangen.
Het ding loopt eigenlijk best goed, maar er is zeker een gebrek aan vermogen. Ik merkte dat het behoorlijk rijk rook, wat me ertoe bracht de bougies eruit te halen en ze bevestigden dat hij op alle 8 cilinders rijk loopt. Ik heb ervoor gezorgd de afstand te bevestigen voordat ik ze terug plaatste. Ik weet dat het brandstofverbruik niet goed is bij deze dingen, maar ik haal 6,8 en ik behandel dit ding als geen ander, zonder verandering.
Dus wat ik tot nu toe heb gedaan of gecontroleerd:
MAP-sensor leest de juiste weerstand en Htz
IAC juiste Ohms, hoewel het erg vuil was, dus ik heb het schoongemaakt en teruggeplaatst. Ik zal hieronder een foto toevoegen.
ECT juiste Ohms
02-sensor vervangen
EGR-positiesensor leest ongeveer 1000 ohm af als ik er vacuüm op zet, maar ik kan hem bewegen met vacuüm erop
De computer eruit gehaald, ik zie niets duidelijks. Condensatoren zien er allemaal goed uit, ik controleer zelfs met een blacklight. Er was wat lichte corrosie aan de buitenkant van de behuizing, met een klein beetje dat aan de binnenkant kwam, maar ik zie niets op de printplaat. Zal hieronder ook foto's toevoegen
Ik heb een uitlaatlek op de spruitstukken gevonden, dat gerepareerd en geen verandering.
Ik heb gezocht en gezocht naar een vacuümlek, maar ik kan niets vinden nadat ik het heb laten regenen met carburateurreiniger.
Ik had een check engine light voor een koppelomvormer slipcode
Timing staat op 13
Voor zover ik kan beoordelen is er geen uitlaatbeperking. Zet de rpm op 3000 met een vacuüm meter aangesloten en vacuüm bleef de hele tijd op 18. Dus ik gok dat de kat goed is.
Brandstofdrukmeter is goed, geen brandstof in de vacuümleiding en de brandstofdruk is 30 psi, springt naar 40 psi met een ruk aan het gaspedaal.
Ik heb de injectoren gereviseerd en voor de zekerheid laten testen toen ik hem voor het eerst kreeg.
Ik weet zeker dat ik dingen vergeet, maar de rijke geur elke keer als ik langs mijn truck loop, maakt me gek en ik wil dit echt uitzoeken.