460 Ford Forum banner

92 f250 460 EFI, Uruchomiony bogato, Jestem zdezorientowany

17K views 17 replies 10 participants last post by  redrussian76  
#1 ·
Przenoszę ten wątek tutaj, ponieważ skończyły mi się pomysły na innym forum Forda. Opowiem całą historię.

Niedawno odebrałem mojego f350 z 92 roku z silnikiem 460 efi (OBD1) z podjazdu gościa, gdzie stał z przepaloną uszczelką głowicy. Wyjąłem głowice i wysłałem je do warsztatu na wszelki wypadek, zrobiłem uszczelkę głowicy i wymieniłem wszystko inne po drodze. Zmieniłem świece, przewody, rotor, pompę wody, termostat, wiązkę węży podciśnieniowych, pcv, chłodnicę, wąż, pompy paliwa, filtr paliwa, filtr powietrza (k&n).

To coś tak naprawdę działa całkiem dobrze, ale na pewno brakuje mocy. Zauważyłem, że pachnie dość bogato, co skłoniło mnie do wyjęcia świec i potwierdziły, że pracuje bogato na wszystkich 8. Upewniłem się, że potwierdziłem przerwę, zanim je włożyłem z powrotem. Wiem, że spalanie nie jest dobre w tych rzeczach, ale dostaję 6,8 i traktuję to jak nic innego, bez zmian.

Więc to, co zrobiłem lub sprawdziłem do tej pory:
Czujnik MAP odczytuje odpowiednią rezystancję i Htz
IAC odpowiednie Ohmy, chociaż było bardzo brudne, więc wyczyściłem je i włożyłem z powrotem. Załączę zdjęcie poniżej.
ECT odpowiednie Ohmy
Wymieniony czujnik 02
Czujnik położenia egr odczytuje około 1000 omów, gdy przykładam do niego podciśnienie, ale słyszę, jak się porusza po przyłożeniu podciśnienia
Wyjąłem komputer, nie widzę nic oczywistego. Kondensatory wyglądają dobrze, sprawdzam nawet czarnym światłem. Na zewnątrz obudowy było trochę łagodnej korozji, z odrobiną, która dostała się do środka, ale na płycie nie widzę nic. Poniżej załączę również zdjęcia
Znalazłem wyciek spalin na kolektorach, naprawiłem to i bez zmian.
Szukałem i szukałem wycieku podciśnienia, ale nic nie mogę znaleźć po tym, jak spryskałem to preparatem do czyszczenia gaźników.
Miałem kontrolkę silnika dla kodu poślizgu konwertera momentu obrotowego
Rozrząd ustawiony na 13
O ile wiem, nie ma ograniczenia spalin. Ustaw obroty na 3000 z podłączonym manometrem podciśnienia, a podciśnienie cały czas utrzymywało się na poziomie 18. Więc zgaduję, że kat jest dobry.
Regulator ciśnienia paliwa jest dobry, brak paliwa w przewodzie podciśnienia, a ciśnienie paliwa wynosi 30 psi, skoczy do 40 psi po naciśnięciu przepustnicy.
Kazałem zregenerować wtryskiwacze i przetestować na wszelki wypadek, kiedy po raz pierwszy go dostałem.

Jestem pewien, że o czymś zapominam, ale bogaty zapach za każdym razem, gdy przechodzę obok mojej ciężarówki, doprowadza mnie do szału i naprawdę chcę to rozgryźć.
 
#8 ·
Cóż, teraz jest to niezwiązane, ale odkryłem, że mają tendencję do nakładania filmu oleju na IAT, umieszczając je w małej osłonie, która sprawia, że ECM myśli, że wchodzące powietrze jest zimniejsze niż jest w rzeczywistości, co prowadzi do bogatej mieszanki.

W każdym razie podłączyłbym manometr ciśnienia paliwa i kilka razy przekręcił kluczyk, aż ciśnienie w szynie się ustabilizuje. Jeśli szybko spadnie, możesz mieć jeden lub dwa nieszczelne wtryskiwacze. Niekoniecznie wyklucza to rpv w pompie, ale para szczypiec do zaciskania węży może to wykluczyć.
 
#10 ·
Przenoszę ten wątek tutaj, ponieważ skończyły mi się pomysły na innym forum Forda. Opowiem całą historię.

Niedawno odebrałem mojego 92 f350 z 460 efi (OBD1) z podjazdu gościa, gdzie stał z przepaloną uszczelką głowicy. Wyjąłem głowice i wysłałem je do warsztatu na wszelki wypadek i zrobiłem uszczelkę głowicy i wymieniłem wszystko inne po drodze. Zrobiłem świece, przewody, rotor, pompę wody, termostat, wiązkę węży podciśnieniowych, pcv, chłodnicę, wąż, pompy paliwa, filtr paliwa, filtr powietrza (k&n).

To coś działa całkiem dobrze, ale na pewno brakuje mocy. Zauważyłem, że pachniało dość bogato, co skłoniło mnie do wyjęcia świec i potwierdziły, że działa bogato na wszystkich 8. Upewniłem się, że szczelina jest prawidłowa, zanim je włożyłem z powrotem. Wiem, że mpg nie jest dobry w tych rzeczach, ale dostaję 6,8 i traktuję to jak nic innego bez żadnych zmian.

Więc to, co zrobiłem lub sprawdziłem do tej pory:
Czujnik MAP odczytuje odpowiednią rezystancję i Htz
IAC odpowiednie Ohmy, chociaż było bardzo brudne, więc wyczyściłem je i włożyłem z powrotem. Załączę zdjęcie poniżej.
ECT odpowiednie Ohmy
Wymieniony czujnik 02
Czujnik położenia egr odczytuje około 1000 omów, gdy przykładam do niego podciśnienie, ale słyszę, jak się porusza z podciśnieniem
Wyjąłem komputer, nie widzę nic oczywistego. Kondensatory wyglądają dobrze, sprawdzam nawet czarnym światłem. Na zewnątrz obudowy było trochę łagodnej korozji, z odrobiną, która dostała się do środka, ale na płycie nie widzę nic. Załączę również zdjęcia poniżej
Znalazłem wyciek spalin na kolektorach, naprawiłem to i bez zmian.
Szukałem i szukałem wycieku podciśnienia, ale nie mogę nic znaleźć po tym, jak spryskałem go środkiem do czyszczenia gaźnika.
Miałem jedną kontrolkę silnika dla kodu poślizgu konwertera momentu obrotowego
Rozrząd jest ustawiony na 13
O ile wiem, nie ma ograniczenia spalin. Ustaw obroty na 3000 z podłączonym manometrem podciśnienia, a podciśnienie cały czas utrzymywało się na poziomie 18. Więc zgaduję, że kat jest dobry.
Regulator ciśnienia paliwa jest dobry, brak paliwa w przewodzie podciśnienia, a ciśnienie paliwa wynosi 30 psi, skoczy do 40 psi po naciśnięciu przepustnicy.
Kazałem zregenerować i przetestować wtryskiwacze na wszelki wypadek, kiedy po raz pierwszy go dostałem.

Jestem pewien, że zapominam o rzeczach, ale bogaty zapach za każdym razem, gdy przechodzę obok mojej ciężarówki, doprowadza mnie do szału i naprawdę chcę to rozgryźć.
Cześć,
Nie jestem zbytnio zaznajomiony z wtryskiem paliwa, ale może twoje wtryskiwacze są za duże i zrzucają za dużo gazu? KAT powinien spalić nadmiar gazu. Jeśli czujesz zapach bogatej mieszanki gazowej (pomyśl o dawnych czasach przed KATami), to nie sądzę, żeby twój KAT działał. Gdyby mieszanka była naprawdę bogata, kat by się nagrzewał i świecił na czerwono. Przytrafiło mi się to raz w moim 89 Stang z wodą w gazie. Powodzenia.
 
#12 ·
Cóż, teraz jest to niezwiązane, ale odkryłem, że mają tendencję do nakładania filmu olejowego na IAT, umieszczając je w małej osłonie, która sprawia, że ECM myśli, że napływające powietrze jest zimniejsze niż jest w rzeczywistości, co prowadzi do bogatej mieszanki. Dlaczego używam tylko filtra w stylu "K&N" w samochodach wyścigowych z gaźnikiem. Nigdy w pojeździe ulicznym typu EFI. Uważam, że i tak w 90% to marketingowy szum. Wysokiej jakości filtry papierowe działają dobrze, od mil na tysiącach pojazdów.

Mam F-350 7.5L z 1993 roku - pierwszą rzeczą, którą musiałem zrobić, kiedy kupiliśmy go od starej pary, była wymiana katalizatora. Użyłem katalizatora z rynku wtórnego z Summit, ale technicznie rzecz biorąc, katalizator mógłby zostać zdjęty z ciężarówki - chyba że lokalna kontrola kazałaby im wejść pod spód lub sprawdzić rurę wydechową ciężarówki. W zależności od tego, myślę, że pojazd z wczesnych lat 90. może być teraz zwolniony.

Zwróć również uwagę, że "bogaty zapach" w wielu przypadkach nie jest bogaty, ale ubogi. Bogaty zapach pochodzi z niespalonego paliwa uciekającego z łagodnych warunków wypadania zapłonów. Nie pomijaj więc problemów z wyciekami powietrza. Jeśli u ciebie jest tak jak u nas, 10 MPG to mniej więcej dobrze przy 70 ~ 75 bez wiatru i przynajmniej przez część czasu w dół.

Zauważ również, że o ile pamiętam, ustawiłem moją ciężarówkę na 12 stopni wyprzedzenia złącza SPOUT (o ile pamiętam nazwę) odłączonego. Standardowo jest chyba 10.
 
#15 ·
"Cóż, teraz to nie ma znaczenia, ale odkryłem, że mają tendencję do umieszczania filmu olejowego na IAT, umieszczając je w małej osłonie, która sprawia, że ​​ECM myśli, że napływające powietrze jest zimniejsze niż jest w rzeczywistości, co prowadzi do bogatej mieszanki."
Dlaczego używam tylko filtra w stylu "K&N" w samochodach wyścigowych z gaźnikiem. Nigdy w ulicznym pojeździe typu EFI. Uważam, że w 90% to marketingowy szum. Jakościowe filtry papierowe działają dobrze, mają dla gazyliona mil na 1000 pojazdów.

Mam F-350 7.5L z 1993 roku - pierwszą rzeczą, jaką musiałem zrobić, kiedy kupiliśmy go od starej pary, była wymiana katalizatora. Użyłem katalizatora z rynku wtórnego ze Summit, ale technicznie rzecz biorąc, katalizator mógłby zostać zdjęty z ciężarówki - chyba że lokalna kontrola kazałaby im się pod nią czołgać lub rurą wydechową ciężarówki. W zależności od tego, myślę, że pojazd z początku lat 90. mógłby być teraz zwolniony.

Zwróć również uwagę - "bogaty zapach" w wielu przypadkach nie jest tłusty, ale ubogi. Tłusty zapach pochodzi z niespalonego paliwa uciekającego z łagodnych warunków wypadania zapłonów. Więc nie pomijaj problemów z wyciekami powietrza. Jeśli twój jest jak nasz, 10 MPG to mniej więcej odpowiednia wartość przy 70~75 bez wiatru i jadąc w dół przynajmniej przez część czasu.

Zauważ również, że IIRC ustawiłem moją ciężarówkę na użycie 12 stopni wyprzedzenia złącza SPOUT (IIRC nazwa) odłączonego. Stock to chyba 10.
Dziękuję bardzo za wszystkie te informacje, to było niesamowite. W tej chwili przeszedłem do innego problemu haha. Teraz mój e4od jest na mnie zły. Zmiana biegów jest w porządku, ale przegrzewa się dość znacznie podczas holowania i dostaje kod poślizgu konwertera momentu obrotowego. Zamierzam wymienić konwerter momentu obrotowego na wysokiej jakości. Czytałem, że racer c jest drogą do celu, ale tak naprawdę nie mogę znaleźć ich strony internetowej.
Nadal siedzę na poziomie 7-8 mil na galon i nadal pracuję na bogato, jak najlepiej zgaduję. Świece zapłonowe nadal wyglądają na bogate i dostaję dużo kondensacji z rury wydechowej.
OK, po pierwsze. Pomogę ci tak bardzo, jak potrafię, ponieważ jestem głową orzecha efi 460 jak inni ludzie tutaj. Zasadniczo mówię, że wolę prawie w pełni zrozumieć system. Może być coś. Inny mógłby mnie nauczyć, zobaczymy. Przeczytałem każde ostatnie słowo w tym poście i oto moja sugestia dla ciebie:

1. Sprawdź czujnik położenia przepustnicy.
Uwaga: Upewnij się, że jest w specyfikacji napięcia na biegu jałowym i przy pełnym otwarciu. Następnie powoli otwieraj go od biegu jałowego do WOT i jeśli ma spadek napięcia po drodze, wymień go jak najszybciej. Sugeruję również prześledzenie przewodu sygnałowego z powrotem do pcm i ponowne przetestowanie go tam i powtórzenie procesu.
Uwaga nr 2. TPS niewiele robi dla systemu efi, ale pomaga głupkowi, jakim jest obd1. Mam 1994. PCMy są inne, uwierzcie lub nie. Ta sama liczba pinów, ale inna w środku.

2. To nie są systemy masowego przepływu powietrza, to gęstość prędkości. Możesz użyć dowolnego filtra i silnik nie zauważy różnicy. Możesz biegać bez niczego do korpusu przepustnicy, a ona będzie działać tak samo. Właściwy stosunek powietrza do paliwa w silnikach benzynowych to 14,7:1. Zasadniczo powinieneś upewnić się, że filtr powietrza jest odpowiedni dla silnika i niezbyt restrykcyjny, ponieważ wtryskiwacze zawsze będą wtryskiwać taką samą ilość paliwa i mają niewielki zakres regulacji. Wystarczy, aby pracować z zakresami ciśnienia atmosferycznego.

3. Być może sprawdziłeś czujnik MAP, ale czy upewniłeś się, że w przewodzie próżniowym nie ma przerwy? Wyciągnij przewód z tyłu korpusu przepustnicy, uważaj, ponieważ może być kruchy. Zassij go lub zdobądź narzędzie próżniowe. Upewnij się, że utrzymuje ciśnienie. Użyj najlepszego osądu, jeśli zrobisz to pierwsze.

4. Sprawdziłeś ciśnienie paliwa z i bez węża podłączonego do regulatora. Z podłączonym wężem i małym obrotem powinien podskoczyć. Sprawdziłbym również czas upływu. Wyłącz ciężarówkę, włącz kluczyk, aby uruchomić pompę, poczekaj, aż się wyłączy, wyłącz kluczyk, sprawdź ciśnienie paliwa, wejdź do środka i weź piwo i zjedz kanapkę, a następnie wyjdź i sprawdź ciśnienie. Poszukaj, jaki powinien być czas upływu. Pomoże ci to ustalić, czy twoje odbudowane wtryskiwacze utrzymują ciśnienie przy twoim ciśnieniu pompy. Nigdy nie wiesz, jakie ciśnienie działają podczas testowania ich po odbudowie.

5. Sugeruję podłączenie lampy stroboskopowej i upewnienie się, że wyprzedzenie zapłonu działa prawidłowo. Zwiększ obroty i obserwuj, jak się zwiększa.

6. Sprawdziłeś kody, ale czy to było KOEO (Key On Engine Off) czy KOER (Key On Engine Running). Minęło trochę czasu, odkąd to robiłem, ale aby zrobić KOER, musisz doprowadzić ciężarówkę do temperatury. Wyłącz go, podłącz przewód zworki, uruchom ciężarówkę, a ona zwiększy obroty do około 1500 obr./min i posiedzi tam przez chwilę. W momencie, gdy wróci do biegu jałowego, przekręcasz kierownicę w lewo, a następnie w prawo (nie pamiętam, czy to obrót o 90° od środka, czy w pełni w lewo, a następnie w prawo), po zrobieniu tego naciskasz hamulec i puszczasz, wyłączasz OD, a następnie z powrotem i czekasz. Po minucie mignie jedno światło, wciśnij pedał gazu bardzo szybko, ale nie trzymaj go wciśniętego. Gdy szybko wciśniesz pedał gazu, puść go równie szybko. Po krótkiej chwili będziesz miał kody. Jeśli nie masz kodów błędów, da ci kod 111 (System OK (oznacza to, że PCM działa poprawnie)), pauzę, a następnie 111 ponownie. Jeśli masz kody, poda je między dwoma kodami 111. Jeśli nie masz kodów i poczekasz chwilę, zamiga 111 jeszcze dwa razy, więc zaoszczędź sobie czasu i wyłącz kluczyk.

Edukacja: Podczas zimnego rozruchu powinien działać na wysokich obrotach. Będzie w trybie otwartej pętli, aż czujnik O2 osiągnie określoną temperaturę, a następnie przełączy się w tryb zamkniętej pętli. Systemy Obd1 to wtrysk bankowy. Lewe 4 wtryskiwacze wystrzelą jednocześnie, a następnie prawa strona, a następnie powtórzenie. Systemy Obd2 mają wtrysk sekwencyjny. W każdym razie, w zimnym rozruchu w otwartej pętli PCM odczytuje czujnik MAP, czujnik IAT i czujnik ECT, aby uzyskać stosunek powietrza do paliwa. Stosunek powietrza do paliwa w otwartej pętli jest cholernie bogaty. Mogę włączyć przepustnicę i wydmuchać czarny dym z rury wydechowej i sprawić, że silnik będzie odbijał od 500 do 1k obr./min. Prawie raz się zatrzymał lol. Mój 24v cummins nawet nie dymi, z wyjątkiem rozruchu. Bogata praca w otwartej pętli działa jak ssanie w pojeździe z gaźnikiem. Oczywiście nie pomaga to w uruchomieniu, ale pomaga szybciej się nagrzać, ponieważ spalasz więcej paliwa. Gdy ciężarówka przejdzie w tryb zamkniętej pętli, pcm odczyta czujnik 02 i zmniejszy stosunek paliwa do 14,7:1. Chociaż Ford zawsze stroił swoje ciężarówki tak, aby działały trochę bogato od samego początku, a Chevy uruchamiał swoje bardziej ubogo. Trochę bogaty pomaga w niskim momencie obrotowym.
Zapomniałem, czy możesz sprawdzić, czy przechodzi w pętlę zamkniętą, ale możesz wygooglować to, aby się dowiedzieć.

-- Mam schematy z tyłu, jeśli potrzebujesz.

Nie byłoby złym pomysłem zainwestowanie w instrukcję Haynesa dla ciężarówki.

Jeśli coś jeszcze przyjdzie mi do głowy, to pobiegnę tutaj i dam ci znać. Powodzenia.
Dziękuję bardzo za wszystkie te informacje, to było niesamowite. W tej chwili przeszedłem do innego problemu haha. Teraz mój e4od jest na mnie zły. Zmiana biegów jest w porządku, ale przegrzewa się dość znacznie podczas holowania i dostaje kod poślizgu konwertera momentu obrotowego. Zamierzam wymienić konwerter momentu obrotowego na wysokiej jakości. Czytałem, że racer c jest drogą do celu, ale tak naprawdę nie mogę znaleźć ich strony internetowej.
Nadal siedzę na poziomie 7-8 mil na galon i nadal pracuję na bogato, jak najlepiej zgaduję. Świece zapłonowe nadal wyglądają na bogate i dostaję dużo kondensacji z rury wydechowej.

1. TPS wydaje się być w porządku, po prostu postępuj zgodnie z procedurą sprawdzania czujnika w instrukcji Hanes, która była bardzo pomocna, ale wszystkie odczyty mieściły się w granicach

2. Sprawdź ponownie filtr powietrza, powinien być dobry na tym froncie. Nie jestem pewien, czy to nic, ale wąż wlotu powietrza opuszcza skrzynkę powietrzną i wychodzi z przodu kratki. Zauważyłem, że jest trochę zdeformowany i lekko złożony w sobie. Nic znaczącego, ale nie taki kształt, jaki powinien być, więc to załatwiłem.
3. Jeśli chodzi o wycieki próżni, wszyscy i do czujnika mapy... Przeszukiwałem wysoko i nisko w poszukiwaniu czegoś, ale nic nie wymyśliłem, wszystko wygląda dobrze.
4. Sprawdziłem czas upływu, utrzymuje ciśnienie. Dobrze na tym froncie

5. Nie sprawdziłem jednak wyprzedzenia... nigdy o tym nie pomyślałem, więc przyjrzę się temu, dziękuję!!
6. Zrobiłem KOEO I KOER, jedyne co miałem to kod poślizgu konwertera momentu obrotowego.
Naprawdę doceniam całą tę myśl. Zamierzam zagłębić się w to w ciągu najbliższych kilku tygodni po zakończeniu spraw z przekładnią
 
#13 ·
Dobra, na początek. Pomogę ci tak bardzo, jak potrafię, ponieważ jestem efi 460-głupkiem jak inni ludzie tutaj. Zasadniczo mówię, że wolę prawie w pełni zrozumieć system. Może coś być. Inaczej ktoś mógłby mnie nauczyć, zobaczymy. Przeczytałem każde ostatnie słowo w tym poście i oto moja propozycja dla ciebie:

1. Sprawdź czujnik położenia przepustnicy.
Uwaga: Upewnij się, że jest w specyfikacji dla napięcia na biegu jałowym i pełnym otwarciu przepustnicy. Następnie powoli otwieraj go od biegu jałowego do pełnego otwarcia przepustnicy, a jeśli ma spadek napięcia po drodze, wymień go jak najszybciej. Sugeruję również prześledzenie przewodu sygnałowego z powrotem do pcm i ponowne sondowanie go tam i powtórzenie procesu.
Uwaga nr 2. TPS niewiele robi dla systemu efi, ale pomaga głupiemu dupkowi, którym jest obd1. Mam 1994 rok. PCM są różne, wierzcie lub nie. Ta sama liczba pinów, ale inna w środku.

2. To nie są systemy masowego przepływu powietrza, to gęstość prędkości. Możesz uruchomić na nich dowolny filtr i silnik nie zauważy różnicy. Możesz uruchomić bez niczego idącego do korpusu przepustnicy i będzie działać tak samo. Właściwy stosunek powietrza do paliwa w silnikach benzynowych wynosi 14,7:1. Zasadniczo powinieneś upewnić się, że filtr powietrza jest odpowiedni dla silnika i niezbyt restrykcyjny, ponieważ wtryskiwacze zawsze będą wtryskiwać taką samą ilość paliwa i mają niewielki zakres regulacji. Wystarczy, aby pracować z zakresami ciśnienia atmosferycznego.

3. Być może sprawdziłeś czujnik MAP, ale czy upewniłeś się, że w przewodzie podciśnienia nie ma przerwy? Wyciągnij przewód z tyłu korpusu przepustnicy, uważaj, ponieważ może być kruchy. Zassij go lub zdobądź narzędzie do podciśnienia. Upewnij się, że utrzymuje ciśnienie. Użyj swojego najlepszego osądu, jeśli zrobisz to pierwsze.

4. Sprawdziłeś ciśnienie paliwa z i bez węża podciśnienia podłączonego do regulatora. Po podłączeniu węża i lekkim zwiększeniu obrotów powinien podskoczyć. Sprawdziłbym również czas upływu. Wyłącz ciężarówkę, włącz zapłon, aby uruchomić pompę, poczekaj, aż się wyłączy, wyłącz zapłon, sprawdź ciśnienie paliwa, wejdź do środka i weź piwo i zjedz kanapkę, a następnie wyjdź i sprawdź ciśnienie. Poszukaj, jaki powinien być czas upływu. Pomoże ci to ustalić, czy twoje przebudowane wtryskiwacze utrzymują ciśnienie z twoim ciśnieniem pompy. Nigdy nie wiadomo, jakie ciśnienie działają, gdy testuje się je po odbudowie.

5. Sugeruję podłączenie lampy stroboskopowej i upewnienie się, że wyprzedzenie zapłonu działa prawidłowo. Zwiększ obroty i obserwuj, jak się wyprzedza.

6. Sprawdziłeś kody, ale czy to było KOEO (Key On Engine Off) czy KOER (Key On Engine Running). Minęło trochę czasu, odkąd to robiłem, ale aby zrobić KOER, musisz doprowadzić ciężarówkę do temperatury. Wyłącz go, podłącz przewód zworki, uruchom ciężarówkę, a obroty wzrosną do około 1500 obr./min i pozostaną tam przez chwilę. W momencie, gdy wraca do biegu jałowego, obracasz kierownicę w lewo, a następnie w prawo (nie pamiętam, czy to obrót o 90° od środka, czy w pełni w lewo, a następnie w prawo), po czym naciskasz hamulec i puszczasz go, wyłączasz OD, a następnie włączasz i czekasz. Po minucie zaświeci się jedno światło, wciśnij pedał gazu ciężarówki bardzo szybko, ale nie trzymaj go wciśniętego. Gdy wciśniesz go do końca, puść go tak szybko. Po krótkiej chwili oczekiwania otrzymasz kody. Jeśli nie masz kodów błędów, otrzymasz kod 111 (System OK (oznacza to, że PCM działa prawidłowo)), pauzę, a następnie 111 ponownie. Jeśli masz kody, otrzymasz je między dwoma kodami 111. Jeśli nie masz kodów i poczekasz chwilę, 111 zaświeci się jeszcze dwa razy, więc zaoszczędź sobie czasu i wyłącz zapłon.

Edukacja: Podczas zimnego rozruchu powinien mieć wysokie obroty biegu jałowego. Będzie działał w trybie otwartej pętli, aż czujnik O2 osiągnie określoną temperaturę, a następnie przełączy się w tryb zamkniętej pętli. Systemy Obd1 to wtrysk bankowy. Lewe 4 wtryskiwacze wystrzelą jednocześnie, a następnie prawa strona i powtórzą. Systemy Obd2 mają wtrysk sekwencyjny. W każdym razie, podczas zimnego rozruchu w otwartej pętli PCM odczytuje czujnik MAP, czujnik IAT i czujnik ECT, aby uzyskać stosunek powietrza do paliwa. Stosunek powietrza do paliwa w otwartej pętli jest cholernie bogaty. Mogę lope'ować przepustnicę i wydmuchiwać czarny dym z rury wydechowej i sprawić, że silnik będzie skakał z 500 do 1000 obr./min. Prawie raz zgasł lol. Mój 24v cummins nawet nie dymi, z wyjątkiem rozruchu. Bogata praca w otwartej pętli działa jak ssanie w pojeździe z gaźnikiem. Oczywiście nie pomaga to w uruchomieniu, ale pomaga szybciej się nagrzać, ponieważ spalasz więcej paliwa. Gdy ciężarówka przejdzie w tryb zamkniętej pętli, pcm odczyta czujnik 02 i zmniejszy stosunek paliwa do 14,7:1. Chociaż Ford zawsze dostrajał swoje ciężarówki tak, aby działały od samego początku nieco bogato, a Chevy uruchamiał je bardziej ubogo. Trochę bogaty pomaga w momencie obrotowym na niskim poziomie. Zapomniałem, czy można sprawdzić, czy przechodzi w tryb zamkniętej pętli, ale możesz to wygooglować, aby się dowiedzieć.

-- Mam diagramy jak cholera, jeśli potrzebujesz. Nie byłoby też złym pomysłem zainwestowanie w instrukcję obsługi Haynes dla ciężarówki. Czasami pomaga.


Jeśli przyjdzie mi do głowy coś jeszcze, to pobiegnę tu z moim szczęśliwym tyłkiem i dam ci znać. Powodzenia.
 
#18 ·
Też mam ten sam problem, ale sporadyczny. Wyciągnąłem kod 173 i mam sporadyczne przerywanie podczas jazdy po drodze z prędkością 96 km/h. Silnik traci moc i zaczyna przerywać, ale zwykle nie zapala się kontrolka Check Engine. Wymieniłem BARDZO DUŻO części, ale większość z nich przed wystąpieniem tego problemu. Teraz strzelam z armaty części w nadziei, że wymiana niektórych z 29-letnich części to wyleczy!