460 Ford Forum banner

1969 Lincoln 460 wybór wałka rozrządu

4.1K views 18 replies 5 participants last post by  Lil 5 Window  
#1 · (Edited)
Mam świeży, podstawowy silnik 69 Lincoln, standardowe tłoki 10,5, otwór .030, splanowany blok, szlif wału korbowego .010/.010, regeneracja korbowodów - głowice DOVE, nowe prowadnice, twarde gniazda i frezowanie .010 dla czyszczenia. Nie wyważaliśmy ani nie robiliśmy nic więcej niż fabryczny standard 69, poza kolektorem dolotowym, kolektorami wydechowymi i wałkiem rozrządu na razie.
Kolektor dolotowy Weiand, podstawowe kolektory wydechowe, skrzynia biegów C6, samochód 2400 funtów z przełożeniem 4:10 posi (9.3 Olds).
Patrzę na wałek rozrządu Lunati - zakres mocy wygląda idealnie, mam już konwerter momentu obrotowego TCI 2200-2400, obecna lista części spełnia wymagania i podoba mi się "łagodne biegu jałowego". Lokalny konstruktor ma ten wałek rozrządu na półce - mówi, że jest w magazynie od kilku lat - więc mam nadzieję, że uniknę niektórych wytartych krzywek w nowych wałkach rozrządu, o których słyszę.
 
#2 ·
Cześć,
Zużyte krzywki wałka rozrządu nie mają nic wspólnego z tym, jak długo wałek rozrządu leżał na półce... to docieranie... Potrzebujesz oleju do docierania i dodatkowego dodatku cynku. Pamiętaj, aby użyć smaru montażowego, Powinieneś uruchomić pompę oleju przed pierwszym uruchomieniem, obracając silnik. Następnie przy pierwszym uruchomieniu upewnij się, że silnik pracuje z prędkością 2000 obr./min przez 20 minut. Zmieniaj go do 3000 obr./min w krótkich odstępach czasu.
Jaki jest skok tego wałka rozrządu?
Jeśli ma 30 otworów, to nie są to standardowe tłoki. Wyważenie go sprawiłoby, że wytrzyma dłużej...
Co chcesz uzyskać z silnika?

Powodzenia, uważaj na siebie, bądź bezpieczny
tim
 
#3 · (Edited)
Cześć Tim,

Skok to .543/.569
224/234 czas trwania przy .050
zakres mocy to 1500-5500

słyszałem o startych krzywkach po precyzyjnym przestrzeganiu specyfikacji docierania. Podejrzewałem chińską produkcję, ale ostatnio trudno to śledzić. Tak samo jest z działaniem po fakcie, ale wolałbym mieć części, które leżały na półce przez dekadę lub dwie, ponieważ są one produkowane w USA. Tak - mam problemy z zaufaniem...

Ten zakup silnika na eBay, który miał "działać" - dotarł z miską olejową, która była przerdzewiała; w środku nie był nieskazitelny, ale były to wszystkie nietknięte odlewy fabryczne z lat 70. Kilka tygodni później pojawił się silnik 460 z 1995 roku z kutymi wewnętrznymi elementami strokera i to lepsze wykorzystanie czasu i pieniędzy, ale samochód będzie wymagał kilku ulepszeń, które będą kosztować tyle samo, co silnik. Zamiana manualnej skrzyni biegów, może pozbycie się sztywnej osi, wspomaganie kierownicy, wiesz, kontrola. W ten sposób mogę pracować nad ulepszeniami i mieć działający silnik.
 
#4 ·
Cześć,
WOW, ktoś założył sztywną oś w Lincoln z 69 roku. To będzie wymagało dużo pracy, żeby wrócić do normalnego zawieszenia.
Tak, wygląda na dobre podniesienie na krzywce
Miałem Lunati w mojej pierwszej budowie w moim 460, prawie jak twoje, tylko że miałem głowice D3 portowane w domu. Podniesienie wynosiło 5,16-5,43. Dało mi 450 KM-momentu obrotowego od razu po biegu jałowym do około 5500 obr./min. Przesunęło moją ciężarówkę o wadze 5000 funtów do 14,5 sekundy. 1/4 mili. Teraz zwiększyłem ją do 545 i wciąż pracuję nad jej ukończeniem.

Powodzenia, uważaj na siebie, bądź bezpieczny
tim
 
#6 ·
Jak zauważono w tym zaktualizowanym poście, surowe wałki rozrządu są odlewane w Meksyku przez CWC Textron.


Nie ma chińskich wałków rozrządu, o których ja ani mój lokalny szlifierz wałków rozrządu wiemy.

Popychacze to inna sprawa. Zobacz wątek.

Użyj wysokiej jakości oleju docierającego i smaru Gibbs na krzywkach wałka rozrządu i koronach popychaczy. Nie czerwonego BS wysyłanego z wałkami rozrządu.

Nie dodawaj NIC do oleju docierającego ani wysokiej jakości oleju opracowanego dla płaskich popychaczy. Widzieliśmy awarie docierania wałków rozrządu, gdy dodatkowe produkty ZDDP są dodawane do wysokiej jakości olejów produkowanych w tym celu, czy to docierających, czy też do olejów do silników hot rod z płaskimi popychaczami.

Pistony w stylu OEM nie oferują statycznego c/r 10,5 do 1. Mają krótki CH i większe wgłębienie 22 cm3. Tłoki o wysokiej kompresji OEM z tamtej epoki miały 11 cm3.

Sprawdź dwukrotnie swoje tłoki, wysokość pokładu i komory, aby ustalić statyczne c/r.





Scotty J. "AKA" The "Mad Porter"
"EMC 2006" 3 miejsce
Specjalista od obrobionych żeliwnych głowic BBF & Głowice aluminiowe ze wszystkich źródeł.
Niestandardowe wałki rozrządu
Zobacz nasze produkty w sekcji sprzedaży u dostawcy
Niestandardowe silniki skrzyniowe
ParklandAutoMachine.com
R-H-P.biz
"Parkland Performance Auto Machine" Dawniej RHP
(253)-988-6648
Parkland Auto Machine | Tacoma WA
 
#7 ·
Wg warsztatu miska tłoka jest notowana na 13 cm3, "około 0,010" od płaszczyzny i głowic; Próbowałem utrzymać sprężanie poniżej 11 do 1 dla konstrukcji z tłokiem odlewanym. Działał około 2 minut i miałem 1/2 galona płynu przekładniowego wyciekającego z obudowy dzwonu, skrzynia biegów została naprawiona i gotowa do ponownej próby. Muszę tylko jeszcze raz otrząsnąć frustrację.
 
#8 ·
Wg warsztatu obróbki skrawaniem wgłębienie tłoka jest podane na 13 cm3, „około 0,010” od pokładu i głowic; Próbowałem utrzymać sprężanie poniżej 11 do 1 dla konstrukcji z tłokiem odlewanym.
Pracował około 2 minut i miałem 1/2 galona płynu przekładniowego wyciekającego z obudowy dzwonu, skrzynia biegów została naprawiona i gotowa do ponownej próby. Muszę jeszcze raz otrząsnąć się z frustracji.
3 tłoki zamienne OEM dla BBF to
od 88 do 92 przy około 6 cm3
od 93 do końca produkcji przy około 15 cm3
od 68 do 87 przy około 22 do 23 cm3.


Dla konstrukcji z żeliwną głowicą i benzyną z pompy z tym krótkim rozrządem będzie wybredny w kwestii benzyny premium.

Brak ciepła wlotowego i termostat 160* pomogą.

Czy warsztat podał numer części tłoka?





Scotty J. „AKA” The „Mad Porter”
„EMC 2006” 3 miejsce
Specjalista od obróbki żeliwnych głowic BBF i Głowice aluminiowe ze wszystkich źródeł.
Niestandardowe wałki rozrządu
Zobacz nasze produkty w sekcji sprzedaży u dostawcy
Niestandardowe silniki skrzyniowe
ParklandAutoMachine.com
R-H-P.biz
Parkland Performance Auto Machine” Dawniej RHP
(253)-988-6648
Parkland Auto Machine | Tacoma WA
 
#9 · (Edited)
rut-ro tłoki 88-93. Numer części Clevite 224-2880

Jestem w Denver, więc około 15 do może 20% straty z powodu wysokości gęstości.

Ma w sobie olej Royal Purple 10-30 do docierania - czy powinienem go zmienić?
i - jaki jest krótszy filtr oleju niż Fl-1-A? dno jest wciśnięte w szynę ramy. Może silnik jest trochę przekrzywiony - mocowania po stronie kierowcy są wkręcone, ale jak dotąd luźne - nie miałem tego problemu z silnikiem z 1973 roku.

Dzięki za wpadnięcie, Scotty!
O, i skoro już cię mam, czy powinienem dać się azotować temu wałowi korbowemu stroker?
 
#14 ·
rut-ro tłoki 88-93. Numer części Clevite 224-2880

Jestem w Denver, więc około 15 do może 20% straty z powodu wysokości gęstości.

Ma olej Royal Purple 10-30 do docierania - czy powinienem go zmienić?
i - jaki jest krótszy filtr oleju niż Fl-1-A? Spód jest dociśnięty do szyny ramy. Może silnik jest lekko przechylony - mocowania po stronie kierowcy są wkręcone, ale jak dotąd luźne - nie miałem tego problemu z silnikiem z 1973 roku.

Dzięki za wpadnięcie, Scotty!
OH, i skoro już przy tym jesteśmy, czy powinienem poddać ten wał korbowy stroker nitrydowaniu?
Na twojej wysokości to statyczne c/r nie stanowi problemu.

Wiem, że rozmawialiśmy przez telefon, ale nie mam pojęcia o czym. Zbyt wiele rozmów temu.

Nie dla azotowania.






Scotty J. "AKA" The "Mad Porter"
"EMC 2006" 3 miejsce
Specjalista od portowanych żeliwnych głowic BBF & Głowice aluminiowe ze wszystkich źródeł.
Niestandardowe wałki rozrządu
Zobacz nasze produkty w sekcji sprzedaży u dostawcy
Niestandardowe silniki skrzyniowe
ParklandAutoMachine.com
R-H-P.biz
"Parkland Performance Auto Machine" Dawniej RHP
(253)-988-6648
Parkland Auto Machine | Tacoma WA
 
#11 ·
Ford używał FL300 do ciasnych przestrzeni. Crossover to WIX 51068. W przeciwnym razie adapter 90° lub zestaw zdalny do używania filtrów pełnowymiarowych lub lepszych.
Zamontuję i dokręcę oba mocowania silnika, a następnie sprawdzę, czy skrzynia biegów jest skierowana w dół pośrodku. Mam nadzieję, ale będę miał kilka opcji. - Nie pomyślałem o 90 stopniach, genialne!
 
#12 ·
3 tłoki zamienne OEM dla BBF to
od 88 do 92 przy około 6 cm3
od 93 do końca produkcji przy około 15 cm3 ...
To, o czym się nie wspomina, to wysokość kompresji tłoka! 88-92 to 1,752, 93-97 to 1,772. Z tymi tłokami '88-92, które są .020 dalej w otworze w GMP, dodaje to 5 cm3 do objętości spalania. Głowice '88-92 E7TE mają komorę o 4-5 cm3 większą niż głowice '93-97 F3TE, więc to sprawia, że CAŁKOWITA objętość komory spalania (a tym samym stopień sprężania) jest taka sama.